gemene man

Det är jag som är gemene man

Vårens Florence!

Publicerad 2006-04-29 07:51:58 i Från scen och cabaret

I går var det premiär! Spexet Florence intog Gamla Teatern med buller och bång, sprutor och ampuller, kompresser och förband. Ja, det handlar ju förstås om Florence Nightingale.

Jag har inte varit så involverad i repetitionsarbetet i år, så premiären kändes nästan som att gå och se spexet för första gången, som vanlig publik. Visserligen var jag och såg genrepet, och visserligen var jag med och skrev manuset i somras, men så mycket tillförs ju manus under repetitionerna. Premiären gick hur som helst bra, och några i publiken tyckte (som vanligt!) att det här var Blekinge Kårspex bästa spex hittills.

Vill ni läsa om spexet ur en skådespelares synvinkel rekommenderar jag Ann-Sofis blogg. Hon har rapporterat från repetitioner och annat förberedelsearbete.

Spexpremiär innebär också många glada återseenden. En massa gamla spexare från alla håll kommer farande för att se spexet, och hjälpa till där det behövs. Dessutom kommer spexvänner från andra högskolor, dem träffar man inte heller så ofta.

Nu finns det bara två ytterligare tillfällen att se Florence under våren: I kväll 29/4 kl 19 på Gamla Teatern i Ronneby, och nästa lördag 6/5 kl 19 på Konserthusteatern i Karlskrona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela