gemene man

Det är jag som är gemene man

Revy-Richardgala!

Publicerad 2006-01-31 11:00:45 i Från scen och cabaret

Vi fick pris i går!

Det var stor revygala på Stadsteatern i Karlshamn, en unik företeelse som bara finns i Blekinge. Lokalradion samlade alla länets revyer för utdelning av priser i åtta klasser. En branschtillställning fullt i klass med Guldbaggegalan, fast på vår nivå. Priserna är uppkallade efter framlidne revynestorn Richard Frigren, bördig från Karlshamn.

För andra året i rad har Ronnebyrevyn i sin ensemble Årets Kvinnliga Skådespelare, även om priset i år tilldelades en annan av våra stjärnor. Grattis Susse! Och vilket suveränt scenframträdande du gjorde när du tog emot priset!

Men en ännu större överraskning var det särskilda hederspriset vi fick för - ja, jag vet knappt ännu vad vi gjort för att förtjäna det. Ett tapperhetspris kanske, för att vi startade en ny förening när den gamla tvingades lägga ner, och för att vi drog så mycket folk till en ny revylokal. Och då ska man veta att detta är bara början!

Det är roligt att träffa alla andra revymänniskor i Blekinge så här en gång om året. Tyvärr spelar ju de flesta samtidigt, så vi hinner sällan se så många av de andra revyerna. Enda smolket i glädjebägaren var att jag tappade en filmrulle. Jag bytte film i min kamera, och la den gamla i en sån där liten svart burk med grått lock. Sedan måste den ha flugit ur byxfickan när jag plötsligt och oväntat skulle fram på scenen och ta emot pris. Men många av de som satt runt omkring mig läser ju den här bloggen, så om någon av er hittade en filmrulle - kontakta mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela