gemene man

Det är jag som är gemene man

En ursäkt till alla

Publicerad 2006-07-26 11:53:58 i Från scen och cabaret

Radio Blekinge hörde av sig till mig i vintras och ville göra en intervju med anledning av mitt spex- och revyförfattande. Det skulle bli en serie med "Guldkorn från Nöjes-Blekinge", och ett av programmen skulle ägnas åt mig. I dag sändes programmet. Men det spelades alltså in tidigt i våras, så jag får börja med att be Ronnebyrevyns nuvarande ordförande Gert om ursäkt för att jag kallas för "revyordförande" i intervjun. (Vi roterade platser med varandra vid årsmötet, så att jag nu är sekreterare.) Sedan får jag be Birgitta om ursäkt för att radioproducenten verkar ha missuppfattat ditt efternamn. Likaså Caroline, som också begåvades med ett nytt namn. En ursäkt också till alla andra i revyn som helt ovetandes blev uthängda i radion, i de små snuttarna av ljudillustrationer från gamla revyer som ingick i programmet. Och en ursäkt till alla som inte blev nämnda, fast de borde.

Så där. Nu känns det bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela