gemene man

Det är jag som är gemene man

Det är revy, det...

Publicerad 2006-06-28 10:05:08 i Från scen och cabaret

I augusti bär det av!

Riksförbundet Lokalrevyer i Sverige (LIS) anordnar varje år revyrixdag för alla revyer i landet, årets revyrixdag hålls i Hudiksvall i samarbete med Iggesundsrevyn. Sedan jag såg till att vår revy gick med i LIS har jag i fyra år åkt ensam till revyrixdagarna, men i år blir vi en hel liten delegation på fyra personer! (Annars har mina enmansdelegationer hunnit bli ett stående skämt inom revyvärlden - när förbundsstyrelsens representant Anton var och såg vår revy förra året blev han överraskad att det inte bara var jag som stod och drog monologer, som han hade trott...)

Jag tror på kraften i att träffas och byta erfarenheter, och entusiasmera varandra. Att träffa revyfolk från hela landet gör att man kommer hem och tar nya tag i den egna revyn, och har fått en hel del tips och idéer. På revyrixdagarna hålls seminarier och workshops med kunniga ledare och föredragshållare, men det viktigaste är mötet med andra revygäng. Det är då man känner att revy - det är stort, det! Revy - det är på allvar! Revy - det är inget att skratta åt! Eller - jo, det är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela