gemene man

Det är jag som är gemene man

Måsrapport # 3

Publicerad 2006-06-12 22:31:18 i Allmänt

Som om det inte fanns nog med fiskmåsar i världen, så finns det nu två till. Äggen på takterassen kläcktes i helgen. Nu har vi alltså måsungar att ta hänsyn till i stället för måsägg. Och Mamma Mås är ilsknare än förut så fort hon bara varseblir oss människor där innanför glasväggen - för att inte tala om ifall vi dristar oss att öppna dörren och komma ut till henne! Dödsföraktande öppnade jag dock dörren i dag för att ta en bild på ungarna:

Nykläckta måsungar

(Nu ljög jag. Det var George som öppnade dörren och höll upp den, medan jag plåtade. Men det lät så bra, det där med "dödsföraktande".)

Kommentarer

Postat av: Henrik L-N

Publicerad 2006-06-13 09:12:43

E de bara jag som inte ser några måsungar? :-)

*konspirationsteorierna hopar sig*

Postat av: Gemene man

Publicerad 2006-06-13 09:19:54

Nej, jag vet. De är kamouflerade. Men man kan se huvudet på den ena, i den lilla håligheten bland penséerna, till vänster i blomlådan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela