gemene man

Det är jag som är gemene man

Näckentävling utan näckar

Publicerad 2007-08-23 17:24:03 i Allmänt

Modet sviker tydligen när sanningens timma närmar sig. I samband med den blomsterfestival som Ronneby kommun anordnar nu till helgen, har det utlysts en Näckentävling. Flera var anmälda, men i dag rapporterar Sydöstran att en del intresserade lämnat sent återbud.

Tanken var att hugade Näckar skulle sitta utplacerade längs dammarna i Brunnsparken och hålla i varsin fiol. Det var visst inte så nödvändigt att kunna spela fiol, det räckte att hålla i den. Musiken kunde komma från bandspelare, eller hur det var tänkt.

Men det där tycker jag är fusk! Ska det vara Näcken så ska det spelas fiol på riktigt! Det är ju det som är själva poängen med Näcken. Att klä av sig och sitta på en stubbe kan vem som helst - men att dessutom spela fiol näck! Det är det väl nästan bara Linda Lampenius som har klarat tidigare.

Där bjuder jag på en idé till Ronneby kommun: Engagera Linda Lampenius som dragplåster nästa gång ni arrangerar en Näckentävling. Då skulle till och med jag komma till blomsterfestivalen. Jag menar, hon kan ju spela fiol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela