gemene man

Det är jag som är gemene man

Första semesterdagen

Publicerad 2008-07-07 09:56:54 i Allmänt

Första semesterdagen - hur gör man? Har tusen saker som borde göras, som blivit uppskjutna under året. De här fyra veckorna känns redan inrutade av resor, sommarteaterbesök och annat förbokat. Ingen egen sommarteater i år åtminstone, annars brukar den här årstiden vara ännu mer inrutad. Det tar tre veckor att varva ner från jobbet, men då ska man kunna konsten att koppla av också. Jag läste att allt fler håller kontakt med jobbet även på semestern - kollar mejl, lyssnar av telefonen...

Jag börjar med att lyssna på några gamla EP-skivor. Loppisfynd som jag sällan spelar. Det är lagom ansträngande.
 
"Upptäcktsresanden", med Martin Ljung, ur Djuprevyn 2 meter från 1954 till exempel. "Ibland överlevde vi, ibland inte."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela