gemene man

Det är jag som är gemene man

Tosiamingel och storaffärer

Publicerad 2008-07-13 22:34:07 i Allmänt

I dag var sista dagen av årets Tosia Bonnadag. Jag gick och minglade längs marknadsgatorna en stund i dag också, för det har jag lärt mig att man ska göra. Det är genom att mingla vid stora evenemang som man gör de stora affärerna. Det har jag lärt mig av Johan Staël von Holstein. Och jag har ju dels mitt aktiebolag och dels min enskilda firma att tänka på.

Tosia Bonnadan 2008

Men Staël von Holstein minglar förstås i Båstad. Han söker finansiering för en nyemission. Han räknar med att skrapa ihop totalt 70 miljoner under tennisveckan. Jag minglar på Tosia i Ronneby, och lyckas inte skrapa ihop en enda liten futtig miljon. Men jag möter kompisar som jag inte sett på länge. Det är också ett kapital. Bara i dag träffade jag två olika par som nyligen fått tillökning i familjerna, och stolta visade upp de nya telningarna. Det är tillväxtkapital.

Den ene stolte nyblivne barnafadern bjöd på en sockermunk. Staël von Holstein drar in 70 miljoner. Jag får en munk. Det är don efter person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela