gemene man

Det är jag som är gemene man

Tosiaväder

Publicerad 2008-07-11 10:44:17 i Allmänt

I dag är det första riktiga regnvädersdagen på min semester. I början av veckan kom visserligen små regnskurar på eftermiddagarna, men i dag har det regnat hela morgonen.

Nu ska jag gå till stationen och möta en gammal barndomskamrat från Hässleholm. Han vill gå på Tosia Bonnadan som startar i kväll. Själv är jag ju också barnsligt förtjust i sommarmarknader, särskilt Tosia som för en helg vänder upp och ner på hela stan. Just att marknaden är på gatorna inne i stan gör den speciell. För några dagar får bilarna flytta på sig till förmån för marknadsstånd och flanörer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela