gemene man

Det är jag som är gemene man

Det finns inga fria luncher

Publicerad 2008-05-22 15:16:19 i Allmänt

Nu har jag blivit bjuden på lunch.

För några veckor sedan blev jag uppringd av ett företag som förvaltar kapital. De ville bjuda mig på lunchmöte, jag skulle få information om deras tjänster och så lunchen då, alltså. De har försökt bjuda mig en gång innan, men då tackade jag nej. Jag vet inte hur det kom sig att jag tackade ja den här gången, men rätt som det var, var jag anmäld.

Jag har inte direkt något kapital att förvalta. Dessutom skulle informationsmötet, och lunchen, äga rum i Karlshamn, så för att få min gratis lunch skulle jag behöva lägga ut 100 kr i tågbiljetter t o r, och framför allt säkert två timmars extra arbetstid utöver själva lunchtimmen.

Så nu har jag suttit och lyssnat på en information som jag knappast har någon nytta av. Sprungit till stationen för att hinna med tåget, stått i kö till länstrafikens disk för att köpa biljett, bara för att hinna ut på perrongen, trycka på dörrknappen - precis när tåget går. Suttit på Karlshamns station en timme och väntat på nästa tåg.

Men det är klart, jag fick ju en lunch.

Dessutom träffade jag Emily på tåget, det var längesen. Det var behållningen av resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela