gemene man

Det är jag som är gemene man

Bokrea!

Publicerad 2009-06-22 18:31:38 i Samhälle

I dag var jag på coachgruppmöte igen. Nu var vi plötsligt åtta i gruppen, plus två coacher. Så många har vi aldrig varit förut. Jag som trodde det var meningen att vi skulle bli färre och färre, efter hand som en del fick jobb. Förklaringen är förstås att vi blev sammanslagna med en annan coachgrupp för ett par veckor sedan, och i dag var alla samlade på en gång.

Efteråt kikade jag in till Ronneby Bokhandel och pratade med Fredrik. Han har valt att gå ur Bokiakedjan och bli en fristående bokhandel. Att tillhöra en stor kedja kostar mer än det smakar, åtminstone för en bokhandel i en liten stad. Han vill kunna ta in få exemplar och skylta efter eget huvud i stället för att satsa på kedjans stora kioskvältare i massupplaga.

Nu hade han rea på reaböckerna. Tjugo kronor för alla tidigare reaböcker med gula prislappar. Det blev förstås att jag köpte ett par böcker, till ett pris som till och med en arbetssökande har råd med. Namnlängdsboken, som berättar historien bakom namnen i almanackan, och Bengt Emil Johnsons diktsamling Tal till mig själv från 2007. En del böcker upptäcker man helt enkelt inte förrän de säljs för 20 kr/st. Fredrik tror inte att de stora februarireorna kommer att finnas kvar länge till, sa han. Bättre då att rea ut så här, lite när som, lite vilka böcker som, lite efter behov.

Fredrik bloggar också, på lifestyle.ronnebybokhandel.se .

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela