gemene man

Det är jag som är gemene man

Bara egen begravning giltigt skäl

Publicerad 2009-05-09 22:22:57 i Allmänt

På teatern brukar vi köra med att det bara finns ett giltigt skäl för att inte dyka upp på en repetition, och det är begravning. Ens egen. Så är det också för den som får ersättning från a-kassan. Aftonbladet berättar i dag om Tuula som blev av med sin ersättning för att hon åkte till sin mammas begravning.

Jag får förresten se upp. TIdigare har tidningen också rapporterat om Jenz som bloggade om sitt liv som arbetslös. A-kassan betraktade det som att han jobbade, trots att han inte fick något betalt för sin blogg - och sänkte hans ersättning. Därför är det bäst att jag påpekar att jag numer bloggar helt och hållet på min "fritid", och att jag inte får ett öre betalt för det.

Sedan mitt förra inlägg om arbetsförmedlingen har flera kommit fram och frågat mig om jag fått träffa någon handläggare ännu. Nej, men nu har jag fått en kallelse. På tisdag träffar jag honom för första gången. Och redan nu på måndag börjar vi träffas i coachgruppen. Långt före midsommar alltså.

Jag tänker inte missa något av mötena. Man vet ju nu att det är hårda papper för den som uteblir...

Kommentarer

Postat av: David

Publicerad 2009-05-12 16:29:09

Det verkar vara jobbigare att vara arbetslös än att arbeta. V är ju deltidsarbetslös och det verkar vara det jobbigaste av allt. Hon skickar papper efter papper till a-kassan.



Spotify-användare kan lyssna på en humoristisk låt på temat att skicka papper till a-kassan:



http://open.spotify.com/track/5Ahus4HMZS9WIp4ICTOjKo



\David

Postat av: Urban

Publicerad 2009-05-12 17:13:21

Ja, när man är arbetslös behöver man i alla fall aldrig vara sysslolös.



Jag har inte fått min inbjudan till Spotify ännu, och att bli Premiumkund får vänta tills jag tjänar riktiga pengar igen. Så jag får avvakta med att höra a-kasselåten...

Postat av: David

Publicerad 2009-05-13 08:48:19

Jag fixar en inbjudan åt dig via en kompis! Kolla din e-post...

Postat av: Urban

Publicerad 2009-05-13 12:12:15

Ja, nu har jag lyssnat på låten. Så långt har det inte gått i mitt fall ännu... :)



Tack för inbjudan förresten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela