gemene man

Det är jag som är gemene man

Där var det kört ja

Publicerad 2009-05-14 18:12:00 i Allmänt

I dag kom det högaktuella numret av oumbärliga Grönköpings Veckoblad. Där kan man bland annat läsa följande:

Arbetsförmedlingen i Grönköping varnar för att efterfrågan på arbetskraft kommer att vara i det närmaste obefintlig de närmaste åren i yrken som postryttare, hisskonduktör, parmmätare, alkemist, iskarl, blysättare och zeppelinar-maskinist.

Attans osis. Jag som hade kunnat bli en utmärkt hisskonduktör ("-hur går det på jobbet?" "-jo, det är upp och ner"). Nu får jag ändra mina planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela