gemene man

Det är jag som är gemene man

Se där - en handläggare

Publicerad 2009-05-12 17:21:52 i Allmänt

I dag fick jag träffa min handläggare på arbetsförmedlingen för första gången. Det kändes bra, han tog sig tid att lyssna på allt mitt babblande. Han hade läst in sig på vem jag var och vad jag kunde, och kunde ge råd om hur jag ska bära mig åt som arbetssökande. Nu känns det som om jag är igång på allvar.

Gårdagens coachträff kändes mer som en lite trevande start. Förhoppningsvis blir det bättre när vi haft våra enskilda coachsamtal nästa vecka. Vi är bara fyra personer i gruppen, så vi kommer väl ganska snart att lära känna varandra. Gruppen är sammansatt utifrån att vi inte konkurrerar om samma jobb, så vi ska kunna tipsa varann om tjänster som passar. Vi får se om alla är kvar i de tolv veckorna, eller om en efter en droppar av efter att ha fått jobb...

Kommentarer

Postat av: David

Publicerad 2009-05-13 18:52:49

Vad är du ute efter för jobb?

Postat av: Urban

Publicerad 2009-05-13 19:17:57

David: Bra fråga! Gärna något liknande det jag gjort de senaste åren, inom organisation-ledarskap eller administration. Men jag är också öppen för att hitta något helt annat som verkar intressant.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela