gemene man

Det är jag som är gemene man

Grillvilligheter

Publicerad 2009-10-25 14:15:48 i Allmänt

God oktobersöndag på er. Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka grillen och utemöblerna nu? Det är ju i dag som det ska göras.

Själv brukar jag alltid ha svårt att komma ihåg om grillen och utemöblerna ska ställas fram på hösten, eller om de ska bäras tillbaka. Men då har jag faktiskt ett litet minnesknep. Jag brukar tänka på sommartiden. På våren ställer vi ju fram klockan en timme, och på hösten ställer vi tillbaka den igen. När jag tänker så, kommer jag alltid ihåg att det är samma sak med grillen och utemöblerna.

Däremot har jag aldrig riktigt förstått varför man ska behöva stiga upp klockan 3 på natten för att bära tillbaka grillen. Så jag brukar göra det på kvällen innan i stället. Sån är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela