gemene man

Det är jag som är gemene man

Alla Blom-Gustavens ättlingar

Publicerad 2006-05-16 09:50:21 i Släkten är bäst

Jag lovade ju återkomma med rapporter från våra förberedelser av släktträffen i september.

Ett radioprogram jag gjorde förra sommaren resulterade alltså i att en nästkusin tog kontakt och ville att vi skulle arrangera en släktträff. Jag hade berättat om ett strävsamt par, min farmors föräldrar, och tanken var att samla alla nu levande ättlingar till paret. (Se mitt blogginlägg "Vådan av att sommarprata", 2006-01-06.)

Nu har vi haft inbjudningar ute i två omgångar. Första omgången skickade vi företrädesvis till ättlingarna i min fars generation, alltså i de flesta fall den äldsta generationen som är i livet. Där presenterade vi vår idé och bad dem lämna svar huruvida de var intresserade eller inte. Av ett tjugotal släktgrenar fick vi svar från alla utom en, och alla var intresserade!

Så nyligen gick vi vidare med andra omgången. I svaren från intressesonderingen ville vi också ha in uppgifter på senare släktled. De flesta kände vi till, men en del nästkusiners barn och barnbarn har tillkommit som vi inte hade alla uppgifter om. I andra omgången skickade vi ut inbjudan till alla släktingar, med mer detaljerade uppgifter om platser, tider och arrangemang. Vi har preliminärbokat vandrarhem och hotellrum för de som kommer långt ifrån. Vi har bokat festlokal och talat med krögaren om menyn. Nu väntar vi med spänning på alla svaren. Den 9 september smäller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela