gemene man

Det är jag som är gemene man

Ibland får man rätt!

Publicerad 2009-09-03 21:36:43 i Samhälle

Nu har de bestämt sig! Min a-kassa alltså. Jag har fått en ny skrivelse om beslut. Den här gången gäller det förstås min begäran om omprövning av deras tidigare beslut, att min bisyssla inte kunde räknas som bisyssla. Nu har kassan handlagt mitt ärende på nytt, och ändrat sitt tidigare beslut!

Nu har mitt ärende överlämnats till försäkringshandläggare för handläggning. Så nu väntar jag bara på det beslutet också. Man kanske inte ska ropa hej ännu. Men ändå känns det som en upprättelse! Och, kanske det viktigaste av allt: Nu har jag fått ett direktnummer till belutsfattaren på kassan. Tänk om jag hade fått det redan i maj när allt började. Då hade vi kunnat klara ut det här för tre månader sedan...

Förresten, jag skulle ju ha träffat handläggaren på arbetsförmedlingen i dag. Nu blev det inte av, han ringde och sköt upp det till i morgon. Då, så! Fick ett mejl i dag, angående det allra första jobbet jag sökte, då i maj. "Trots dina goda kvalifikationer är nu tjänsten tillsatt av annan sökande", skriver de. Det var de som förvarnade om att jag nog inte skulle hoppas för mycket, eftersom det var fel kön på mig. Inte mycket att göra åt.

Dessutom har jag skaffat jobb... Jag kommer att fortsätta jobba med samma medarbetarenkäter som tidigare, åt min tidigare arbetskamrat som köpte ut enkäterna. Så nu är vi arbetskamrater igen! Jag står för kontakterna med gamla kunder och utför undersökningar. Det blir inte heltid, inte halvtid heller till att börja med, mer några timmar då och då. Men kanske kan det växa sig större med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela