gemene man

Det är jag som är gemene man

Radions recension

Publicerad 2006-01-04 17:56:34 i Från scen och cabaret

Men det var då ett evigt tjatande om det här med ljudet!

Ja, som ni förstår har jag nu hört lokalradions revyrecensents utlåtande om vår revy. Han fick frågan vilket nummer som var bäst, och svarade "inget". Han kunde väl i så fall lika gärna sagt "alla"? Han förtydligade nämligen hur han menade: Det var inget som stack ut, allt var på en hög och jämn nivå. Ungefär samma sak som han sa till mig direkt efter premiären också. (Vi är förresten glada att radions recensent för andra året i rad bevistar just vår premiär på nyårsafton. En ära!)

Sedan rörde han ihop det en del när han skulle berätta vilka verkliga händelser som låg bakom ett par skämt i revyn. (Kanonerna på Snäckebacken har inget med Selma Lagerlöf att göra!) Men framför allt hade han också hakat upp sig på att det var dåligt ljud, något han återkom till flera gånger fast han vet att det är justerat till kommande föreställningar! Nåja, har man inget annat att kritisera, så...

Jag är glad att han framhöll Susse som en ung lovande revyartist, som både agerar, sjunger, dansar och har gjort koreografin i årets revy. Och att han valde att spela upp en snutt ur Evas monolog. Den är bra! Ingen ska i alla fall behöva bli avskräckt från att komma och se revyn efter att ha hört radiorecensionen.

(Förresten - som ni ser har jag bytt utseende på bloggen. Det var något tekniskt strul med den förra. Hoppas ni gillar den här. Annars får ni vänja er!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela