gemene man

Det är jag som är gemene man

En valrörelse i leran

Publicerad 2010-05-04 12:05:18 i Samhälle

Nu har valrörelsen dragit igång på allvar. I lördags var det 1 maj, och i går presenterade de rödgröna sin skuggbudget. I dag är Alliansens partiledare ute på tågturné.

Det finns risk för att det kan bli en smutsig valrörelse. Toblerone var bara början. På Moderatprat kan man dra sitt strå till stacken, eller dyngan om man så vill, genom att ge röst åt en egen moderat lergubbe. Passar mig utmärkt, som revyförfattare är jag ju van att lägga ord i munnen på andra... Min moderata lergubbe säger därför så här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela