gemene man

Det är jag som är gemene man

Siffermagi?

Publicerad 2006-04-05 00:27:33 i Allmänt

Nu är det bara några minuter kvar till det som i tisdagens Aftonbladet beskrivs som ett "historiskt ögonblick": klockslaget 01:02:03 just i natt. Något som bara inträffar en gång per sekel. Klockan och datumet blir nämligen då, "enligt engelsk notering", 01:02:03 04/05/06 .

Jag tänker inte hålla mig vaken till då. Själv väntar jag i så fall hellre till den 4 maj. Då kan man nämligen uppleva när klockan blir 06-05-04 03:02:01 . Med svensk notering. Men passa på. Det vara bara i en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela