gemene man

Det är jag som är gemene man

Hjärnvägskorsning

Publicerad 2006-08-11 09:11:32 i Släkten är bäst

Knappt hinner man smälta intrycken från revyrixdan, förrän det är dags att ställa om hjärnan till släktforskning! I helgen är det släktforskardagar i Nacka, om tio minuter är det dags för avfärd. Och jag som ännu i går bara hade revy i huvudet, efter förra veckans Hudiksvallsvistelse. Men man kommer snabbt in i trallen och pratar antavlor och rakt nedstigande led, inte minst när jag nu ska träffa mina gamla styrelsekamrater i vår släktforskarförening. Och, som någon uttryckte det, träffar en fullständig främling som visar sig vara en brylling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela