gemene man

Det är jag som är gemene man

Nytt år! Ny blogg!

Publicerad 2006-01-01 11:03:20 i Från scen och cabaret

Vad var det som hände i går egentligen? Avgav jag ett nyårslöfte att börja blogga? Dumt, i så fall. För så disciplinerad är ju inte jag. Nej, så var det nog inte heller. Men - när ska man starta en blogg om inte på årets första dag? Så nu är bloggen här.

Det är jag som är gemene man. Det är mig tidningarna brukar fråga om saker och ting. Det har ni väl sett? "Vad säger gemene man om detta?", brukar de skriva. Och så frågar de mig. Politikerna också. "Vi måste tänka på vad gemene man tycker", säger de. Och så frågar de mig.

Exakt så där, som i förra stycket alltså, började en monolog som jag skrev till en revy för en massa år sedan. Och i går var det dags igen. Premiär för årets revy, Världen är liten. Stor publik, glad publik, glada recensenter. Det ska bli spännande att läsa tidningarna och lyssna på radion i veckan som kommer. Eller, som Maagitt skulle ha sagt, "ioamaj!"

Vad kommer den här bloggen att handla om? Kan man få en liten varudeklaration? - Ja, det blir förstås en del inlägg inom den här kategorin, "Från scen och cabaret" (namnet har jag lånat från Myggan). En annan kategori blir "Samhälle", med bland annat bostadspolitik, men även cykling... Slutligen kommer kategorin "Släkten är bäst", om olika intressanta episoder ur min släkthistoria. Övriga inlägg, kåserier om skilda ämnen, får samsas i kategorin "Allmänt".

Är det slut nu? Nej, det är ju nu det börjar! Dåtiden, och framtiden, och nutiden - det är samma sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela