gemene man

Det är jag som är gemene man

Vad är vi bra för?

Publicerad 2007-10-27 23:23:23 i Släkten är bäst

Systern och barnen på besök. Femåringen (tidigare i bloggen känd som Fyraåringen) frågade, på femåringars vis, vad flugor är bra för. Inte direkt på förekommen anledning, för särskilt många flugor fanns inte att se mitt på gågatan en kylig höstdag i slutet av oktober.

Vad är flugor bra för? Jag svarade att flugor är bra för sig själva. De behöver inte vara bra för oss. Flugorna frågar sig säkert vad vi är bra för. Vi är knappast bra för dem. Men vi är bra för oss själva, och flugorna är bra för sig. De är bra på att göra nya flugor. Det räcker bra för dem. De behöver inte finnas till för vår skull också.


Femåringen tittade klentroget på mig. När han blir vuxen kommer han att skriva i sina memoarer, eller kanske på sin blogg, om sin märkliga morbror som svarade så konstigt när man frågade honom om flugor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela