gemene man

Det är jag som är gemene man

Supertorsdagen

Publicerad 2008-07-10 08:50:18 i Allmänt

Gårdagens påbörjade semesterprojekt, att städa skrivbordet och sortera in alla pappershögar i pärmar, avbröts snabbt av ideliga telefonsamtal. Jobbet, revyföreningen, hyresgästföreningen... Saker som behövde tas tag i.

Men jag hann åtminstone gå igenom några högar, sortera gamla räkningar, släktforskningsutskrifter och annat, och slå hål i dem för senare pärminsättning. Projektet fortsätter i dag. Ska också tvätta och städa - en riktig supertorsdag. Dessutom ska jag skriva grattiskort till en moster som fyller år. En morbror skulle ha fyllt 78 i dag, han dog tidigare i år, jag tänker en stund på honom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela