gemene man

Det är jag som är gemene man

Vad var det med den 12/9 2006?

Publicerad 2008-07-08 09:56:05 i Allmänt

Andra semesterdagen, och mina spontana semesterprojekt rullar vidare. I morse satte jag igång med att sortera i några gamla tidningshögar som blivit liggande. Mest är det tidskrifter som skulle sorterats in i tidskriftssamlare, men eftersom tidskriftssamlarna redan varit sprängfyllda har tidskrifterna hamnat i högar. Ordfront Magasin, Populär Historia, Forskning & Framsteg, Cirkeln, STIM-Nytt, Turist, WWF Eko, LIS-Aktuellt, Grönköpings veckoblad, I Alf Henriksons sällskap, Hyresgästen, Hem & Hyra, och så alla släktforskarblad som Släkthistoriskt Forum, Diskulogen, Diskutabelt, Släkt-Eken, KGF-Nytt, Gydhingen och Skåne-Genealogen.

Men så ligger där också enstaka dagstidningar. Då börjar jag undra varför de hamnat där? Kanske har jag tänkt klippa ut någon intressant artikel? Och så måste jag bläddra igenom var och en.

Till exempel hade jag sparat alla tidningar från den 12 september 2006, till synes utan anledning. Sydöstran, BLT, Sydsvenskan och Aftonbladet. Det måtte ha varit en stor dag i världshistorien. Men genomläsningen ger inget resultat. Det hände ingenting alls av framtida värde den dagen. Då infinner sig nästa tvivel: Vågar jag slänga tidningarna? Tänk om jag efteråt kommer på, varför jag hade sparat dem?

Kommentarer

Postat av: Stoffe

Publicerad 2008-07-08 19:16:06

Inte ens hos wikipedia nämns något intressant den elfte eller tolfte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela