gemene man

Det är jag som är gemene man

Granen är klädd

Publicerad 2008-11-23 18:43:43 i Allmänt

Nu är granen klädd.

Jo, det är sant. Jag har just klätt en julgran.

Det sägs ju att kunden alltid har rätt, så därför måste man alltid uppfylla kundens önskan. Även om det innebär att man måste klä en julgran den 23 november. Kunden i det här fallet ska hyra fritidslokalen i vårt område nu på tisdag, och eftersom jag är lokalansvarig ringde hon till mig för ett par veckor sedan och bokade. Häromdagen ringde hon igen. Nu frågade hon om vi har julgran.

Det är tydligen ett gäng på hennes arbetsplats som ska ha en liten julfest - den 25 november. Jag hade sett en plastgran borta i Hyresgästföreningens förråd ett par hus från lokalen, och kanske fanns det någon ljusslinga i något skåp också. Så jag sa javisst, det är klart att det finns julgran. Från början hade jag bara tänkt ställa ner granen och låta dem klä den bäst de ville. Men så hittade jag ett par ljusslingor, och tänkte att jag ju måste testa så att de fungerar. Så jag satte dem i granen. Så hittade jag en kartong med kulor, bjällror, glitter och änglahår, och hängde dit det också. Till sist var granen klädd.

Nu vet jag inte om jag orkar göra om det samma med min egen julgran när det blir dags om sådär en månad. Jag får väl gå ner i lokalen om jag vill titta på gran.

Julgranen i Blasius fritidslokal, årgång 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela