gemene man

Det är jag som är gemene man

Gud har hajat

Publicerad 2008-10-13 13:33:49 i Samhälle

Man har upptäckt ett fall av jungfrufödsel bland hajar. Det uppgav flera medier i helgen, bland andra SvD.

Det är spännande. Kan vi nu få höra de kristnas förklaring? Är den aktuella hajhonan den nya Jungfru Maria? Gick Den Helige Ande fel den här gången?

Eller så är det Gud som har funderat ett tag, och tyckt att det inte gick något vidare förra gången. "Det funkade inte så bra att vara människa. Jag får börja med något enklare projekt. Jag låter mig födas som haj i stället. Broskfiskarna är, jämförelsevis, lättare att frälsa än de själviska människorna." Gud har hajat.

Frågan är vad de vise männen hade med sig för gåvor. Guld, rökelse och myrra lär inte ha varit så eftertraktat i hajvärlden. Jag gissar på torsk, krabba och bläckfisk. Tyvärr överlevde inte den obefläckat avlade hajungen, så experimentet måste upprepas för att det ska gå så långt att undervattensvärlden ska få uppleva några riktiga underverk - som till exempel att bota lama hajar, eller att gå på vattnet.

Svartfenad haj (ej den i artikeln omnämnda obefläckat avlade).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela