gemene man

Det är jag som är gemene man

Jag - en sökare

Publicerad 2009-07-20 08:42:57 i Samhälle

Som arbetssökande har man aldrig semester. Åtta timmar om dagen ska man ägna åt att söka arbete. Så nu sitter jag här igen, vid datorn, och söker.

Men arbetsgivarna har semester, de. Det märks så här års. Få besked, få nya jobb att söka på Platsbanken. I början, när jag började söka för drygt två månader sedan, kändes det ganska bra. Det droppade in några intressanta jobb tidigt. Jag sökte dem. Sedan kom semesterperioden, och från de mest intressanta jobben väntar jag fortfarande på besked. Det blir inte så många nya ansökningar, och absolut inga som kallar till intervju i slutet på juli. Får se om något spännande händer den här veckan...

Kommentarer

Postat av: ylva

Publicerad 2009-07-21 18:36:17

jag håller tummarna för dig!hoppas det löser sig snabbt på jobbfronten!tänker på dig! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela