gemene man

Det är jag som är gemene man

Ett lyckligt fall?

Publicerad 2009-09-22 23:21:38 i Samhälle

I Aftonbladet kan vi just nu läsa "70-åring föll från femte våningen - landade på markis". Tydligen klarade sig 70-åringen utan skador. Men hur gick det för den stackars markisen?

Händelsen påminner mig om en limerick jag skrev redan för ett par år sedan (markiser är otursförföljda - sällan hör man dock att någon landar på markisinnan.)

En friherre bosatt i Mewe *)
Från balkongräcket ramlade breve
Han föll, lyckligtvis,
På en randig markis
Eller möjligen var det en greve

*) Jag får be om ursäkt för att jag använder ett gammalt tyskt namn på en polsk stad. Men det är så svårt att rimma på Gniew.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela