gemene man

Det är jag som är gemene man

Är jag hypnotiserad?

Publicerad 2009-11-23 13:55:06 i Samhälle

En del av er har kanske läst Aftonbladets artikelserie om jobbcoacher, och undrar därför nu med viss rätt om Gemene man (er undertecknade) möjligen blivit hypnotiserad. Jag har ju tidigare berättat att jag har en ny coach.

Men ni kan vara lugna. Jag har inte blivit utsatt för den minsta lilla hypnos. Inte heller healing. Jag har inte ens märkt att min hjärna skulle ha blivit omprogrammerad, men det märker man kanske inte själv.

Frågan är emellertid om någon alls har blivit hypnotiserad på Arbetsförmedlingens bekostnad. Aftonbladet kallade coachupphandlingen för ett miljardfiasko när man granskade coacherna. Men nu granskar SR Aftonbladet. SR-programmet Medierna avslöjar att det inte finns något enda fall som visar att det gått till så som Aftonbladet påstår.

En bra coach fungerar som ett bollplank i jobbsökandet, och sätter den sökande på spåret att hitta de dolda jobben, de som inte utannonseras och som i vissa fall inte skulle bli tillsatta om inte den sökande själv letat upp dem. Låt oss invänta Arbetsförmedlingens egna utvärdering i januari innan vi bestämmer oss för att sätta miljardfiaskostämpeln på coachupphandlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gemene man

Arkivarie vid statlig myndighet. Vitsighetsidkare på lediga stunder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela